- Home
- Nieuwsberichten
- Maak een afspraak met onze diensten
Maak een afspraak met onze diensten
De administratieve diensten van het lokaal bestuur werken uitsluitend op afspraak. Een afspraak maken kan eenvoudig via ons online afsprakensysteem. Dit kan via de website, maar ook via de 2310-app op jouw smartphone. Een afspraak maken bij de sociale dienst kan enkel telefonisch tijdens de openingsuren op het nummer 03 340 39 65.
Heel wat attesten, akten, aangiftes, uittreksels, … kun je overigens volledig online aanvragen via het e-loket. Zeer gebruiksvriendelijk en bovendien bespaar je zo een rit naar het gemeentehuis.
Ook telefonisch kun je tijdens de openingsuren een afspraak maken via onderstaande contactgegevens:
- gemeentehuis: 03 340 00 00
- sociale dienst OCMW: 03 340 39 65
- vrijetijdsdiensten: 03 340 00 53
De onthaalbalies in het gemeentehuis, bij de sociale dienst en de dienst vrije tijd blijven bereikbaar tijdens de openingsuren. Zo kun je in het gemeentehuis bijvoorbeeld nog steeds PMD-zakken of cadeaubonnen kopen zonder dat je hiervoor een afspraak moet maken.
Hoe maak je online een afspraak?
Surf naar de website www.rijkevorsel.be/afspraak. Volg hierna onderstaande eenvoudige stappen.
Stap 1: Duid aan waarvoor je komt
Duid aan waarvoor je een afspraak wilt maken. Dit kan door bij ‘maak een afspraak’ het product waarvoor je wilt komen uit de lijst te selecteren. De meest gekozen producten hebben we reeds per dienst gegroepeerd. Hier kun je dus rechtstreeks op de link klikken. Zorg er steeds voor dat je het correcte product reserveert zodat er voldoende tijd voor jouw afspraak wordt vrijgehouden. Ben je niet zeker, neem dan telefonisch contact op met het onthaal op het nummer 03 340 00 00. Onze medewerkers helpen je graag verder. Kom je voor meerdere zaken tegelijkertijd? Geen probleem. Klik op ‘Ik wil nog een activiteit toevoegen’ en duid het product aan.
Wanneer je een product gekozen hebt, zal er een kadertje verschijnen met de benodigdheden. Deze zal je ook bij de bevestiging van de afspraak in je mailbox ontvangen. Let op, sommige producten kun je ook rechtstreeks aanvragen via het e-loket. Dit maakt een bezoek aan het gemeentehuis vaak overbodig.
Stap 2: Kies een datum en een uur
Nadat je het product gekozen hebt, kies je een datum. Zodra je die datum hebt aangeklikt, verschijnt er ook een lijst met vrije afspraakuren. Duid hier je voorkeur aan. Zie je een datum of uur niet staan, dan wil dat zeggen dat dit moment volzet is.
Stap 3: Vul je contactgegevens in
Vul je contactgegevens in. We gebruiken deze enkel om de afspraak op te volgen. Vermeld hier zeker een e-mailadres indien je hierover beschikt zodat we jou een bevestigingsmail kunnen sturen. Vul je geen e-mailadres in, dan ontvang je een sms-bericht om je afspraak te bevestigen. Je vindt hier ook het vak ‘opmerkingen’ waarin je extra informatie kunt noteren indien nodig of gewenst.
Stap 4: Klik op de knop ‘bevestig afspraak’ om je reservatie te bevestigen
Controleer je afspraakgegevens en klik daarna op ‘bevestig afspraak’. Enkel dan wordt jouw afspraak geregistreerd.
Stap 5: Bevestiging
Je ontvangt een e-mail met de afspraakgegevens, de benodigdheden die je zeker moet meebrengen bij je afspraak, een QR-code waarmee je jezelf in de toekomst zal kunnen aanmelden aan de zuil in het gemeentehuis (momenteel door corona niet mogelijk) en een link waarmee je op elk moment de afspraak kunt wijzigen of annuleren. 24 uur voorafgaande aan de afspraak ontvang je nogmaals een herinnering. Niets gekregen? Kijk even in de spamfilter van je e-mailprogramma.
Stap 6: Kom op tijd!
Je komt uiterlijk vijf minuten voor het afgesproken tijdstip naar de locatie die vermeld staat in je bevestigingsmail. Hier kun je je aanmelden bij de onthaalbalie. Kom zeker op tijd! Ben je te laat op je afspraak, dan is het mogelijk dat we een nieuwe afspraak later op de dag of op een andere dag moeten maken omdat een volgende afspraak anders in het gedrang komt. Lukt het voor jou niet om online een afspraak te maken? Geen nood, dit kan ook nog steeds telefonisch via 03 340 00 00.
Voordelen afsprakensysteem
Het lokaal bestuur had al langer plannen om op afspraak te werken voor de administratieve dienstverlening. Werken op afspraak heeft immers vele voordelen:
- Afspraken maken een goede planning mogelijk en zorgen dus voor kortere wachttijden.
- De diensten weten voor welke dienstverlening je komt en welke medewerker jou het best kan helpen. Daardoor is ook extra persoonlijke aandacht mogelijk en kunnen we inschatten of de afspraak best doorgaat in een afgesloten ruimte omwille van privacyredenen.
- Ook jij bent goed voorbereid, want bij het maken van de afspraak laten we je meteen ook weten wat je moet meebrengen bij je bezoek.