- Home
- Leven en welzijn
- Hulpverlening
- Sociale dienst
- Minimale levering aardgas of elektriciteit
Minimale levering aardgas of elektriciteit
Je bent klant bij Fluvius, betaalt via prepaid en hebt nog een schuld in je prepaidmeter voor aardgas of elektriciteit via exclusief nachttarief? Heb je te weinig geld om op te laden? Kom dan langs bij de sociale dienst en vraag de minimale levering aan.
Wat is het?
Tussen 1 november 2024 en 31 maart 2025 laadt het OCMW twee keer per maand voor jou een bedrag op. Deze opladingen helpen je om niet zonder verwarming te vallen.
Wat moet je doen?
- Maak een afspraak bij de sociale dienst op het nummer 03 340 39 65 of socialedienst@rijkevorsel.be.
- Neem je identiteitskaart mee op afspraak.
- Neem je EAN-nummer van je digitale meter mee naar de afspraak.
- Verder heeft de sociale dienst volgende informatie van jou nodig: bewijs van inkomsten van alle gezinsleden, overzicht van je vaste kosten, contactgegevens van een eventuele schuldbemiddelaar.
Wat gebeurt er verder?
Je hebt een gesprek met een maatschappelijk assistent van de sociale dienst. Deze onderzoekt of je in aanmerking komt voor de minimale levering. Wordt jouw aanvraag goedgekeurd, dan laadt de sociale dienst de bedragen twee keer per maand op je digitale meter op.
Meer info
Sociale dienst Rijkevorsel
Prinsenpad 27
03 340 39 65
socialedienst@rijkevorsel.be